Communiceren met medewerkers, klanten of donateurs? Ik heb 15 jaar ervaring in het bedenken van concepten voor personeelsbladen, relatie- en donateursmagazines. En kan er tevens voor zorgen dat het blad er ook komt.

Niet Erben Wennemars staat centraal, maar Wilma
Hansz
Gemeente Zwolle wilde een nieuwsbrief voor mensen met een uitkering, inburgeraars en mensen met schulden. Ik bedacht Hansz, een blad over meedoen, rondkomen en inburgeren, waarin gewone mensen centraal staan. Als je in de bijstand zit, neem je tenslotte eerder iets aan van een andere werkloze, dan van een wethouder.
Het blad werd huis-aan-huis verspreid in Zwolle. In 2009 won ik met Hansz de Grand Prix Bedrijfsbladen.

De keukenprins vond via MIEN Magazine een baan als kok. Missie geslaagd!
MIEN Magazine
Daarna wilde de gemeente Assen ook zo’n blaadje. Ik ontwikkelde MIEN Magazine, met MIEN Bonnenboekje. Allerlei leuke acties om de doelgroep in beweging te zetten. Met de rubriek op de voor- en achterpagina probeerde ik mensen aan het werk te helpen.

Deze special won de Grand Prix Bedrijfsbladen in de categorie ‘beste artikelen’
Boeien Kerstspecial
Voor Regiopolitie Groningen maakte ik jarenlang korpsblad Boeien. In december mochten we een kerstspecial maken, waardoor ik heel anders naar de politie ben gaan kijken. Mensen van vlees en bloed, die heftige dingen meemaken, zoals deze mannen die als eerste ter plaatse waren bij een dodelijk verkeersongeval. Eind 2006 ging ik met hen terug naar de plek waar ze de jonge bestuurders aantroffen.
Bovenstaande bladen maakte ik tijdens mijn jaren bij Maters & Hermsen Journalistiek. Ook schreef ik voor magazines en websites van de Nationale Politie, Ministerie van VenJ, Ministerie van BZK, Ministerie van SZW, Ministerie van VROM, de VNG, het NJI, Raad voor de Kinderbescherming, Essent, NS Stations, Staalbankiers, ASN Bank, ABN Amro Hypothekengroep, KPMG, E&Y, Alliander, Teijin Aramid, Deltion College, DELA, Natuurmonumenten, het Leger des Heils en Cordaid.